Boekenweek laat online zijn sporen na

Utrecht – De digitale wereld verovert gestaag een plek in de boekenbranche. Sociaal netwerk BoekenBuzz.nl hield tijdens de Boekenweek een enquête onder haar bezoekers en ontdekte dat men zich steeds vaker online oriënteert bij de aanschaf van een boek. De mening van andere boekenlezers speelt hierbij een grote rol.

Ruim 15.000 bezoekers namen tijdens de Boekenweek deel aan de online enquête van sociaal boekennetwerk BoekenBuzz.nl. Een goede recensie blijkt doorslaggevend bij de keuze voor een boek. 62 procent van de respondenten gaat eerst bij andere boekenlezers te rade voordat zij een boek aanschaffen.

Sociale functie

Dit proces vindt ook steeds vaker online plaats. Ruim 79 procent van de Nederlanders is lid van minstens één online sociaal netwerk, blijkt uit recent onderzoek van InSites Consulting. 54 procent van de deelnemers aan de enquête van BoekenBuzz.nl geeft aan dit sociale netwerk te gebruiken om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en dit met vrienden te delen. De sociale functie van de boekhandel waarbij je elkaar op de hoogte brengt van de leukste boeken en het laatste nieuws, verplaatst zich hiermee in rap tempo naar de digitale wereld.

Boekensite

Sociaal boekennetwerk BoekenBuzz.nl speelt  op deze trend in. Met boekentips van bekende Nederlanders en topauteurs, recensies van toonaangevende media en de diverse webshops om direct je favoriete boek te bestellen, is BoekenBuzz.nl een belangrijke online ontmoetingsplek voor boeklezend Nederland.