De Vier van Vrijdag: Peter Schotman

Verleid door vrijgeleide van
hoofdsponsor mijn Bank
-sinds 1737 ook kunstminnend-
ontworstel ik de multiculturele gribus
rond station RAI
Ras verdwijnt op de grote hoop
de exclusieve uitnodiging
en gaan de deuren open
van een wereld van
kunst, antiek en design
Normaal verborgen achter gevels
van statige antiquariaten
met tijden voor clientèle
die mij gedempt omringt, gehuld
in streepjescode en fin de siècle
Kunst schittert, van Sabijnse maagden
tot Karel Appel, van toermalijn
tot de Ploeg, van 15e eeuws retabel
tot boomschorsschildering,
onder duur gesoigneerd geleide
Bedeesd verlaat ik na geoffreerde
versnapering, het gebouw
het feest met oester en champagne
achter mij gaat door
mijn tas is gecontroleerd.
Peter Schotman.
Peter Schotman.
Utrecht – Peter Schotman, lid van de Vier van Vrijdag, is 20 jaar geleden begonnen met het schrijven van gedichten. Die weerspiegelen zijn zoektocht naar diepte en verlangens van het leven en de emoties daarbij. Als metaforen dienen reizen als zeiler over zee, over land en in zijn herinnering. Zijn gedichten werden gepubliceerd in de tijdschriften Taalpodium en Concept en door hen uitgegeven verzamelbundels. In 2011 is zijn debuutbundel ‘Op windveren van verlangen’ verschenen, uitgegeven door Kleinood & Grootzeer. Volgende keer: Erika de Stercke.
PAN Amsterdam
Verleid door vrijgeleide van
hoofdsponsor mijn Bank
-sinds 1737 ook kunstminnend-
ontworstel ik de multiculturele gribus
rond station RAI
Ras verdwijnt op de grote hoop
de exclusieve uitnodiging
en gaan de deuren open
van een wereld van
kunst, antiek en design
Normaal verborgen achter gevels
van statige antiquariaten
met tijden voor clientèle
die mij gedempt omringt, gehuld
in streepjescode en fin de siècle
Kunst schittert, van Sabijnse maagden
tot Karel Appel, van toermalijn
tot de Ploeg, van 15e eeuws retabel
tot boomschorsschildering,
onder duur gesoigneerd geleide
Bedeesd verlaat ik na geoffreerde
versnapering, het gebouw
het feest met oester en champagne
achter mij gaat door
mijn tas is gecontroleerd.
– Peter Schotman