Uitgeverij Parelz verwelkomt drie nieuwe auteurs

Utrecht – Drie nieuwe schrijvers zitten in de stal van Parelz, de uitgeverij die op 2 september dit jaar is opgericht en waar lezers hun eigen boek kunnen samenstellen. Het gaat om Anne Witberg, Jacob Vis en Jan J.B. Kuipers, van wie nieuw werk wordt gepubliceerd.

Anne Witberg is gespecialiseerd in korte verhalen en novellen en heeft diverse nominaties en prijzen in dat genre op haar naam staan. Haar eerste Parelzbijdrage heet ‘Zahira zindert’. 

Jacob Vis is gevestigd schrijver in het thrillergenre en heeft inmiddels meer dan twintig boeken op zijn naam staan. Jacob Vis kiest bij voorkeur maatschappelijk relevante thema’s en doet daarbij veel onderzoek, zoveel zelfs dat de rechterlijke macht soms een beroep op hem doet. Vanaf nu is De meermin beschikbaar. Dit is het eerste geïllustreerde Parelzverhaal. De illustratie is gemaakt door Connie Harkema.

Jan J.B. Kuipers is, zoals hij zich noemt, een ‘multi-genreauteur’. Meer dan vijftig boeken en honderden publicaties heeft hij op zijn naam staan op het gebied van onder andere geschiedenis, letteren, fantastiek, thrillers en jeugdliteratuur. Niet het genre is zijn kenmerk, maar zijn stijl: zeer verzorgd en bij wijlen intens taalgebruik. Bij Parelz heet zijn eerste bijdrage Over de Musa, heen en terug; het behoort tot het fantastische genre.

Zelf samenstellen

Uitgeverij Parelz Uitgeverij Parelz hanteert een totaal nieuwe benadering van lezen: op de website van Parelz, www.parelz.eu, kan iedereen zijn eigen boek samenstellen. Het aanbod omvat een groeiend aantal verhalen van Nederlandse en Vlaamse schrijvers in de genres spannende, fantastische en algemene literatuur. Ook in de omslagen is vrije keuze; deze zijn gebaseerd op kunstwerken van Nederlandse fotografen en schilders. Parelz wil hiermee bereiken dat mensen meer gaan lezen en meer oog hebben voor kwaliteitswerk van schrijvers uit hun eigen taalgebied. Daarnaast hoopt de uitgeverij met het ‘snuffelen’ in de verhaalfragmenten op de website van Parelz het oude vertrouwde ‘boekwinkelgevoel’ naar de webwereld te halen.