Een boekje in ieder Happy Meal tijdens de Kinderboekenweek

Amsterdam – De Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) en McDonald’s bundelen hun krachten om lezen en voorlezen te stimuleren: tijdens de Kinderboekenweek, van 30 september tot en met 11 oktober in alle boekhandels en openbare bibliotheken van Nederland, geeft McDonald’s in ieder Happy Meal een leesboekje mee.

Sinds vorig jaar kunnen gasten van de restaurantketen al kiezen tussen een leesboekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal. Door tijdens de Kinderboekenweek bij ieder Happy Meal alleen een leesboekje als cadeautje mee te geven, willen McDonald’s en Stichting CPNB het belang van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier van lezen helpen ontdekken of herontdekken.

Ruim 900.000 boekjes in Happy Meals

De CPNB en McDonald’s hebben de Kinderboekenweekactie van McDonald’s samen opgezet. “Het is een natuurlijke match om deze samenwerking met de CPNB te realiseren”, licht Maartje Overmars, Head of Marketing bij McDonald’s Nederland, toe.

“Sinds de start van het Happy Meal reader programma hebben wij al 900.000 boekjes aan jonge gasten uitgereikt. Als familierestaurant vinden we het belangrijk om bij te dragen aan leesbevordering. Met meer dan 250 restaurants in Nederland, zijn we heel toegankelijk en is lezen leuker en makkelijker maken, eigenlijk een heel logische stap. Kinderen vinden lezen steeds minder leuk en er wordt dan ook steeds minder gelezen. Met deze campagne kunnen wij samen met de CPNB nog meer mensen laten genieten van een mooi verhaal.”